אנחנו אוהבים חדשנות.
רק שבעיניים שלנו, חדשנות זה לא רק טכנולוגיה (שגם בה אנחנו משקיעים. בכל זאת, 2024😊) חדשנות זה לוודא שהילד משתמש במגוון מיומנויות הלמידה, לא רק בידיעת ושינון החומר.
חדשנות זה לתת לילד כלים ללמידה עצמאית ושיתופית, לא רק דרך צפייה או הקשבה.
לתת לו ליצור, להוביל, ולעצב את תהליכי הלמידה המתרחשים במוחו.
לכן הלמידה בשלהבות היא דבוראית בשילוב שיטת עלמא, בהן הילד גם מלמד ולא רק לומד.
מנהל את הלמידה של עצמו ולא רק מנוהל ומוכתב.
מחקרים רבים בתחום הפסיכולוגיה ההתפתחותית הראו כי הטמעת החומר הנלמד לא יכולה להיעשות כאשר אין חיבור בין סינאפסות במוח. החיבור הזה נעשה רק כאשר הילד חווה את הלמידה בפועל ונוצרת אצלו התניה. כאשר ילד מפהק, משועמם ולא מתחבר – הסיכוי שיבין את מה שלמד ויפנים – פוחת משמעותית.