תחשבו שהייתם לומדים לנגן בלי קלידים.
שהייתם לומדים נהיגה בלי מכונית.
שהייתם לומדים אומנות בלי קנווס,
בקיצור, הבנתם את העיקרון.
זה ממש לא שונה אצל הילדים שלנו.
קחו למשל את לימודי האנגלית.
זוכרים שפעם פשוט היינו משננים יוצאי דופן וציפו שנצא דוברים?
איך נדבר אנגלית בלי להתנסות בשטח?
איך נלמד על הצומח, בלי פשוט לגדל אותו יום יום?
שימו רגע את האנגלית בצד.
בואו נדבר ערכים.
פלורליזם.
להכיל את השונה בלי לשנות אותו.
איך חשבו פעם להעביר את הערך הזה לילדים, לגדל אותם סובלניים,
בלי פשוט, לחשוף אותם למי שהם ייפגשו איתו בצבא או במשרד?
קיימות וסביבה.
למה שהילד ירצה לשמור על כדור הארץ, בלי למשש את הטבע ולפתח רגש אליו?
בחירה.
איך הילד ירגיש חופשי ובוחר, אם… החלטנו ובחרנו עבורו את העתיד שלו?
מנהיגות והשפעה
איך ילד שיושב פאסיבי רוב היום יכול להפוך לאקטיבי ביום אחד?
ולמה שנצפה ממנו לאומץ וחופש פנימי?
אנחנו בבית הספר מאמינים ב FILL IT TO DO IT.
ובמילים פשוטות: כשחווים ומתנסים – מיישמים.
לא כשמשננים ולא כשמקשיבים בדממה שמונה שעות
ולא כשמרגישים שהפקק השתחרר בהפסקה ואחה"צ.
זו הסיבה שאם תיכנסו לכיתה א בשלהבות, ילדים יקבלו את פניכם באנגלית (כן, מכיתה א!)
זו גם הסיבה שתראו שם ילדים, גם ביישנים, עושים הרצאת טד מאלפת על התחום האהוב עליהם.
זו גם הסיבה שתראו את הילדים לא רק לומדים בטבע, אלא משקים את התותים האישיים שהם
מגדלים בבית הספר.
זו גם הסיבה שתיראו את הילדים מדברים באנגלית עם בני גילם בתאילנד
זו בדיוק הסיבה שאם תיכנסו, תראו מגוון אנושי של ילדים המשקפים פסיפס ישראלי מרהיב:
בלי ועם כיפות, עולים חדשים ושאינם, הלכה למעשה – ללא הבדלי דת גזע ומין,
לכל אחד מקום חם בלב של כל ילד המתחנך בשלהבות.
וזו בהחלט גם הסיבה לכך שאנו מקפידים על כיתות קטנות ומורות שזה בדם שלהן.
כי את כל הערכים האלו קשה ליישם כשהצוות שחוק או כשהכיתה לא מאפשרת גישה לנבכי
נפשו של הילד.